Planen är färdig i huvudet

Nu känns det verkligen inte som om det borde kunna gå att sätta vårdintyg på mig imorgon men jag tar inga chanser. Utan jag har en plan i huvudet vad jag ska säga och göra om läkaren mot förmodan säger något om vårdintyg. Gör hon det ska jag helt enkelt säga att jag åker in frivilligt på fre, givetvis skulle jag inte göra det. Om jag minns rätt så måste läkaren ha träffat patienten inom 24h för att kunna utfärda ett vårdintyg. Så då kommer hon inte kunna skriva det i efterhand och om de skickar en jourläkare på mig så håller jag mig bara undan. Jag har helt enkelt inga planer på att tillbringa något mer dygn på dårhuset.

Kommentarer

  1. Jag tycker att du gör rätt som planerar så måste jag säga, det är ju förjävligt att det ska behövas bara. Tusen lycka till i morgon och hoppas att läkaren inte är idiot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag hoppas också att det är en vettig läkare

      Radera
  2. Jag låg inne 43 dagar för ett par år sedan, lade in mig själv för mitt ex var en djävel mot mig men var sämre när jag kom ut, felmedicinerad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit inlagd rätt många gånger de senaste åren så det räcker och blir över

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den