Rört på fettet

Ytterligare en promenad avklarad. Jag undrar hur många promenader som jag har tagit i mitt liv. Känns som rätt många. Det enda som förstör promenaderna nu är bärplockare som lämnar kvar skräp i naturen. Orkar man ta med sig plastpåsar och annan skit från sin bil så kan man gott ta med det tillbaka till bilen när man har ätit klart. Så road är jag inte heller av att de lämnar kycklingben och liknande efter sig. Är inte så sugen på att betala någon veterinär för att operera ut skit som fastnar i magen/tarmarna på hundarna.

Kommentarer

  1. Det är förj*ligt vad folk lämnar skräp och matrester efter sig i naturen, rent ut sagt. Precis som du säger, har man tagit med sig skiten ut i naturen så är det inte jobbigare att ta med sig det hem.
    Jag har ibland också funderat på hur många meter, kilometer och mil jag gått med hundarna i livet, och som du skriver också promenader - jag gick ut med Uzie tre eller fyra gånger per dag (i vuxen ålder), hon levde i 10,5 år och innan dess hade jag Oliver i 12 år och jag hade samma mönster då. Många promenader blir det!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den