Tre gånger än så länge+ en gång till

Och med min vanliga tur blir det säkert ännu fler gånger. Tre gånger har jag blivit uppringd hittills idag av något/några pucko/n från Indien/Pakistan eller något liknande land. Det handlar alltså om genierna som med dålig engelska försöker få en att tro att de ringer från Microsoft. Mycket troligt att Microsoft skulle anställa människor med så knagglig engelska om de av någon bisarr anledning skulle få för sig att ringa upp random människor. Tyvärr så har de blivit lite smartare för nu ringer de från skyddat nummer. Så jag kan inte spärra dem från hemtelefonen och med tanke på att läkare och poliser brukar ringa från skyddat nummer så känns det som om jag måste svara. Polisen skulle kunna ringa för att få min version igen av hur den rattfulla körde för några veckor sedan. Bortsett från det finns det ingen anledning för dem att höra av sig. Genierna från "Microsoft" lär fortsätta ringa i någon veckas tid för så har det varit tidigare och efter det är det lugnt igen i några månader. Och så ringde de igen. Det måste verkligen vara något fel i huvudet på människorna som ringer

Kommentarer

  1. Jag undrar hur det kan bära sig ekonomiskt att sitta och ringa dyra utlandssamtal (eller de kanske använder Skype?) till person efter person på det där sättet, men uppenbarligen _måste_ de få napp och lyckas stjäla pengar från tillräckligt många för annars skulle de ju lägga ner. Mig har de aldrig ringt tack och lov, men däremot min pappa som inte ens har dator. Han är jättetrött på dem. Jag tycker synd om dig som utsätts för dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår din pappa, man blir galen på dem. Idag noterade jag dock att om man lyfter luren och bara lyssnar utan att säga något så kopplas samtalet bort efter en liten stund.

      Radera
    2. Aha! Pappa har inte nummerpresentation dock så han kan inte se när det är skyddat nummer, dessutom har jag också skyddat så det skulle vara svårt för honom att veta vem som ringer. Men jag ska ändå tipsa honom.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den