Trodde inte att kärringen fortfarande kunde väcka några känslor hos mig

Av en slump såg jag en banner för en nationell konferens om suicidprevention. Nyfiken som jag är klickade jag mig in på sidan, den här. Klickade mig in på föreläsare och när jag läste namnen fastnade jag på ett. Nämligen ett riktigt pucko som jag blev drabbad av för ca 20 år sedan. Bara jag såg namnet och en bild på kärringen väcktes avsky i mig. Jag har svårt att tänka mig att hon på något sätt har fått någon att avstå från självmord. Risken känns betydligt större att någon tagit livet av sig efter att ha träffat henne. Jag vet att jag skrev om henne i min bok och det hade varit rätt komiskt att skicka ett ex till henne och förklara att det är så hon påverkade mig. Nu kommer jag självklart inte att göra det för hon är inte värd portot och en del människor kommer aldrig förstå och att hon tillhör den kategorin är jag övertygad om.
Av alla stolpskott jag har träffat på inom psykiatrin så är det nog bara två personer som riktigt väcker avsky i mig och som jag med nöje hade konfronterat idag. Den här kärringen är en av dem och sedan så är det en överläkare,docent. Han borde rimligtvis gått i pension vid det här laget och det är tur för alla patienter inom psykiatrin.

Kommentarer

  1. Det är riktigt illa när en läkare väcker sådan avsky i en att det sitter i länge. Jag blev så j*la anti hela den första mottagningen jag gick till när jag blev sjuk (psykiskt då), de puttade runt mig mellan AT-läkare och de läste den första puckojournalen och fokuserade på min barndom. J*la puckon. Jag bytte mottagning när den överläkaren som till slut satte min diagnos slutade där, omedelbums. Det var 9 år sedan nu men jag har fortfarande noll och intet förtroende för den mottagningen. Det är en skam att sådana som "din" kärring får fortsätta verka och vara synliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var/är inte läkare men lyckades få mig att misstro all vårdpersonal i många år.
      Det är ruggigt hur mycket olämpliga personer i vården kan förstöra

      Radera
  2. Då måste hon ha jobbat på bra för att få till det så att du kände så. Usch och fy för folk som inte hör hemma inom vården men som envisas med att jobba där och påverka människors liv.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr vinns det många personer som inte skulle jobba inom vården. Jag la in mig själv för att mitt ex var verkligen elak på alla sätt och vis. När jag kom ut efter 43 dagar var jag i sämre skick än när jag kom. Både övermedicinerad och felmedicinerad. Tagit ända tills i år när jag ville h en ny läkare och fick en jättefin. Första besöket varade över en timme och hon förklarade vad som händer med en och vad den medicinen jag fick av henne skulle göra. Mår bra idag tack vare min nya läkare som gav mig en medicin som fungerar. Varit felmedicinerad i många år, har provat ett otal mediciner genom åren och ingen har hjälpt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den