Är det något i vattnet?

Jag börjar fundera lite eftersom en del i byn verkar ha blivit lite koko. Byn jag bor i har eget vatten så det skulle kunna vara en förklaring.

I veckan var det sophämtning och vi drog ut vår tunna precis som vanligt. Det underliga var bara att alla andras tunnor blev tömda men inte vår. Nu visade det sig att chauffören inte direkt hade missat vår tunna utan en kvinna hade sagt åt honom att den redan var tömd. Väldigt underligt beteende av någon som bor i närheten av oss. Chauffören gav ett signalement så vi vet vem det var.

Idag på morgonen så såg vi att flaggan vid byhuset flaggade på halvstång. Det sker när någon i byn har dött eller när det ska hållas begravningskaffe i byhuset. Jag och sambon gissade lite vem i byn som hade avlidit. Sen träffade vi på en person och den berättade att det nog var en av våra närmaste grannar för den blev hämtad i ambulans för några dagar sedan. Jag och sambon blev förvånade eftersom den personen verkade må bra sist vi såg den. Efter några timmar visade det sig att så inte var fallet utan det var bara begravningskaffe för någon som inte bor i byn. Håller tummarna för att ryktet om vem som avlidit inte når grannarna som bevisligen lever. Tror inte att jag skulle uppskatta om det gick något rykte om att jag var död.

I natt drömde jag att någon av författarna som jag har sågat lite här i bloggen hade skrivit en recension på min bok och sågat den riktigt ordentligt. Det var så illa att jag till och med blev tvingad att googla på fm för att vara säker på att det inte hade hänt. Tänker jag logiskt så har jag väldigt svårt att se att någon författare skulle läsa min bok så därför borde jag inte ha känt ett behov att googla.

Frågan är om vi i byn är utsatta för något spännande experiment som går ut på att se hur konstiga människor blir när något tillsätts i dricksvattnet. Eller så är det bara så enkelt att många av oss som bor här är konstiga

Kommentarer

  1. Men gud vilka märkliga människor det finns. Vad är det för vits med att ljuga om er soptunna? *himlar med ögonen* Och det där med ambulansen och den förmodat avlidne är ju bisarrt.
    Skumt med drömmen, vilken tur att det inte var sant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns absolut lite konstigt folk här, gissar att det är därför jag trivs=)

      Radera
    2. Jag är nog tyvärr knäppast i mitt område. :D

      Radera
    3. Ska jag räkna antalet besök på psyket så vinner jag nog här i byn=)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den