En blomma

Bilden får väl bli en symbol för att livet utanför de fyra väggarna fortsätter oavsett hur människor mår. Ibland kan jag bli så trött på människor som har fastnat i sin egen misär, nu vet jag att det kan bli så när man mår för dåligt. Ändå kan det vara bra att ha i bakhuvudet att världen inte stannar upp bara för att man grottar in sig i sig själv. Det skadar inte att lyfta blicken och se det man har framför sig och väljer man då bort det ska man inte räkna med att människor finns kvar för alltid

Kommentarer

  1. Jag kan känna så också, att jag blir less på människor på det sättet men jag försöker komma ihåg att jag aldrig varit där, så djupt i misären att man inte ser ovanför kanten. Det är svårt att veta hur man ska nå fram och det är väldigt svårt att stanna kvar i personens liv om man försökt hjälpa gång på gång men inte får någon form av gensvar alls. Knepigt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den