En sten

Den påminner nog rätt bra om mig idag. Vi är båda rätt stilla. Sitter och funderar på om jag ska ta och skriva ett brev eller inte. Det finns en person från mitt förflutna som jag känner att jag borde tacka och det har jag inte gjort ordentligt tidigare. Att jag är osäker på om jag ska göra det eller inte beror till viss del på att jag inte tror att det gagnar den personen att bli påmind om det förflutna. Får nog fundera vidare på vad som är rätt. För att förtydliga lite så handlar det om en person jag inte har haft någon kontakt med på runt 15år

Kommentarer

  1. Jag har gått i samma funderingar ibland, om man ska kontakt med människor från förr eller inte. Det jag har gjort är att fundera över om jag gör det enbart för min skull eller om det är för bådas skull. När det varit enbart för min skull har jag avstått, jag har alltså bara tagit kontakt då jag varit säker på att det skulle ge både mig och personen någonting positivt och annars har jag avstått även om jag egentligen velat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att veta vad som är rätt. Om jag gör det så blir det en vanligt brev och jag tänker inte skriva avs på kuvertet och bara skriva mitt förnamn i brevet. Anledningen till det är att jag inte vill att personen kontaktar mig utan jag vill bara säga tack och det tror jag att han skulle uppskatta

      Radera
  2. I så fall tycker jag att du ska skriva, eller jag hade gjort det men jag kan inte säga hur du ska göra. Ett vanligt brev utan avsändare är ju safe i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lutar nog åt att jag gör det om jag lyckas formulera mig på ett vettigt sätt

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den