En suddig fågel

Tror att det är en korsnäbb men lite svårt att avgöra på den här bilden. Det enda jag önskar nu är att saker ska ordna upp sig fort så att jag med hyfsat okej samvete kan ta livet av mig. Även om flertalet läkare och psykiatrer har fått för sig att jag skiter i andra människors känslor och inte har någon förståelse för hur andra känner så är det konstigt nog så att jag faktiskt tar hänsyn till andra. I det här fallet så innebär det att om jag skulle ta livet av mig nu så skulle det orsaka en hel del bök för min sambo. Det är enbart det faktumet som hindrar mig från att knata ut i skogen och hänga mig i närmaste träd. Ingen fara överhuvudtaget för mitt liv för tillfället alltså och så lär det tyvärr fortsätta vara ett bra tag till

Kommentarer

  1. Man kan ju inte egentligen leva för någon annans skull än sin egen och man hör alltid att självmord är så egoistiskt men jag förstår inte riktigt sambandet de två sakerna emellan. Jag tycker naturligtvis att det är väldigt synd, tråkigt och sorgligt att du inte egentligen vill leva, men egoistisk tycker jag verkligen inte att du verkar vara. Jag hoppas fortfarande att du ska finna mening och glädje i livet men jag kan också förstå om du känner så att om du levt så här länge och inte hittat det så är oddsen inte så goda att du ska göra det i framtiden heller. Jag vill verkligen inte lägga ord i munnen på dig, det är bara funderingar från min sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förstår mig helt och det tackar jag för. Det måste finnas en gräns för hur länge det är vettigt att leva fast man inte vill

      Radera
    2. Om jag var i din situation vet jag att jag skulle känna likadant, det vet jag.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den