Försäljare eller polis?

Jag blev uppringd från ett dolt nummer på eftermiddagen och tänkte först strunta i att svara. Rätt trött på försäljare vid det här laget. Nu svarade jag ändå och det visade sig vara polisen, även om jag inte har gjort något så tycker jag alltid att det är lite obehagligt att prata med poliser. Den jag pratade med gav ett rätt förvirrat intryck och jag fick en stark känsla av att han inte var så van att skriva ner vittnesmål. Plötsligt började han nämligen prata om röda streck under orden och jag blev väldigt förvirrad till jag insåg att det var hans rättstavningsprogram som hade åsikter om hur han stavade. Det tog sin tid men nu har jag i alla fall lämnat mitt vittnesmål. Så nu är det väl bara att vänta och se, hoppas att jag slipper vittna i tingsrätten för jag har ingen lust att någonsin mer sätta en fot i en tingssal.

Kommentarer

  1. Jag antar att det var bilincidenten det rörde sig om. Hoppas verkligen att du slipper vittna i rätten, det känns för mig som lekman extremt onödigt med tanke på var bilen hamnade och blodprovet. Men man vet inte. Jag tycker också att polisen och framför allt rättssalar är obehagliga, även om jag vet att de för det allra mesta är bra att ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt. Gissar att jag blir tvingad att vittna i rätten. Föraren har tydligen sagt till folk i närområdet att han inte alls var onykter. Så i värsta fall kommer han att förneka allt och kanske dra till med lögnen att han började dricka efter att han hade kört av vägen. Det som irriterar mig mest nu i efterhand var att jag funderade på att filma hur han körde men av någon anledning så gjorde jag ej det.

      Radera
    2. Ja i så fall lär ditt vittnesmål ju behövas, eftersom du kan intyga att han var packad redan när bilen åkte av vägen. Usch och fy. :-(

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den