Pengarna flyger från kontot

Det är konstigt hur fort pengarna alltid flyger iväg. Tog itu med att beställa medicin till mig och mat till djuren och kostnaden blev runt 1500. Jag tycker inte att jag köper något onödigt men ändå försvinner pengarna alltid för fort. Nu kan jag inte direkt påstå att tobak är en nödvändig utgift men att sluta röka nu klarar jag inte. Finns säkert en del som anser att djur är en lyxkostnad och på sätt och vis är det så men utan hundarna skulle jag garanterat må ännu sämre. Jag får väl helt enkelt fortsätta hoppas att det någon dag ligger ett tjock kuvert med sedlar till mig i brevlådan. Inte så troligt men man vet aldrig

Kommentarer

  1. Ja visst ser vissa ignoranta människor djur som lyxkostnad, men det är enbart sådana som inte personligen känner någon som i princip lever vidare enbart för sina djur och som sätter dem i första rummet jämt. Dessutom finns det ju ändlösa mängder forskning och empiri som visar att man mår bättre av att ha djur omkring sig, men är man så fyrkantig att man ser det som lyx så javisst.
    Det är ju samma för mig med pengar, jag köper i mitt tycke inget onödigt utan betalar räkningar, djurmat, försäkringar och mat men inte fan har jag några pengar kvar för det. Kass ekonomi är skit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker spara några hundra varje månad men det går verkligen inte jämt. Hade jag bott själv så ser jag inte en chans att jag hade klarat mig ekonomiskt

      Radera
    2. Jag har bostadstillägg från FK, annars hade jag aldrig klarat mig.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den