Pris, funktionalitet och utseende

Det är i den ordningen jag tänker när jag köper något nytt. Särskilt när det gäller kläder som jag kommer att ha på hundpromenader, finns ingen större mening att lulla runt i dyra kläder i skogen. Varken hundarna eller de vilda djuren bryr sig om hur jag ser ut. Att pris hamnar först beror på att jag inte har obegränsat med pengar och då får man leta efter det bästa som man har råd med. För ett tag sedan beställde jag nya kängor och idag dök de upp. De bekostades genom försäljningar på tradera. 
Det jag betalde för dem var 395kr och om någon är observant så är det skyddskängor. Jag har inget behov av skyddskängor men min erfarenhet är att arbestskläder/skor håller länge och vanliga bra kängor för 395kr har jag aldrig lyckats hitta. Enda nackdelen med skyddsskor är att de väger rätt mycket mer än vanliga kängor men man kan också se det positivt. Jag lär förbränna mer fett när det blir lite tyngre att lyfta fötterna

Kommentarer

  1. Bra köp tycker jag, jag tycker faktiskt att de är snygga också! Som du säger håller proffskläder längre och är bättre, enda anledningen till att vanligt folk inte köper dem är nog utseendet. Jag skulle vilja kunna använda tyngre skor/kängor men mina benhinnor gillar inte det alls tyvärr, annars hade jag gått på Jula eller något sådant ställe och köpt billigt. Hoppas att kängorna är sköna också!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den