Zack av Kallentoft & Lutteman

 Zack är en ung polis som lever i två världar. På dagen jobbar han som kriminalinspektör vid Särskilda enheten och på nätterna festar han på svartklubbar. Fyra asiatiska kvinnor i en lägenhet får ett ovälkommet besök. Besökaren skjuter ihjäl kvinnorna men innan en av kvinnorna blir skjuten hinner hon skicka ett sms. Mottagaren av sms: et ser det inte förrän många timmar senare när hon slår på sin mobil. Hon förstår att något är fel och skyndar sig till lägenheten. Synes som möter henne är fruktansvärd och innan hon skyndar därifrån ringer hon polisen. Det blir enheten som Zack tillhör som får uppdraget att ta reda på vad som har hänt.

Jag tror att jag har läst alla Kallentofts böcker i serien om Malin Fors. Den serien tilltalade mig för att de mördade fick en röst och det var spännande böcker. Det gjorde att jag hade en del förväntningar på den här serien. Jag får tyvärr säga att jag blev besviken. Zack känns alldeles för stereotypisk och jag kom på mig själv med att bli irriterad på honom. Det är inte den första boken om en polis som missbrukar, har en homosexuell kollega, föraktar överklassen samtidigt som han gärna njuter av dyra saker, försöker behålla kontakten med vännerna han växte upp med i förorten och drivs av en händelse från sin barndom. Känns som en dussinbok som inte lämnar något större intryck på mig

Zack går att köpa på Bokus

Kommentarer

  1. Trist att boken var så stereotyp, jag hoppade till lite när jag såg Kallentofts namn eftersom jag också tycker mycket om Malin Fors-böckerna och hoppades att den här skulle vara något men då får den helt klart vara för min del. Det är bra när du recenserar så att man vet vad man ska/kan/borde läsa och inte. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den