Kroppsminne?

Överlag ser jag inte mig själv som en person som ofta upplever någon panikkänsla. Nu när vintern i stort sett är här så har jag ofta tröjor med höga kragar på mig och fleecejackor. Det lär jag inte vinna någon tävling i snyggast klädd för men det skiter jag i för jag gillar inte att frysa. En av mina fleecejackor har jag stora problem med för kragen viker sig ofta mot min hals. Det i sig låter nog inte så jobbigt men när kanten hamnar på mitt värsta ärr efter mina hängningar så känner jag panik. För mig är det rätt ologiskt eftersom det var mitt val att hänga mig ett par gånger men ändå verkar min kropp skrika i panik.

Kommentarer

  1. Usch, det måste kännas jätteotäckt med såna flashbacks :,( det går ju liksom inte bara att tänka bort det så lätt heller. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Nej att tänka bort det går inte. Känns väldigt onödigt att det blir en sådan reaktion

      Radera
  2. Jag vet inte alls om man kan jämföra det eftersom mitt krokiga ärr tvärs över magen är från en olycka (mjältruptur), men rätt länge efteråt, flera år, kände jag lätt ångest när jag eller någon annan rörde vid ärret eller någonting kom emot magen - som om magen skulle gå sönder igen på något sätt. Vet som sagt inte alls om det går att jämföra, men det är det jag har att komma med. Det måste vara en läskig känsla för dig. *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läskigt det låter med mjältruptur. Klart att det går att jämföra. Det är otäckt hur kroppen reagerar

      Radera
  3. Min kropp reagerar likadant vid halsen efter en våldtäkt jag blev utsatt för med en kniv inblandad. Jag kan inte ha saker mot halsen, det enda som funkar är min mjuka halsduk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy, förstår att din kropp reagerar när det handlar om ett sådant trauma.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den