Logga in eller inte det är frågan

Jag har väntat ett bra tag nu på att en köpare på tradera ska ta och betala mig. Jag påminde människan för ca en vecka sedan och fick då till svar att den skulle föra över pengar samma dag. Givetvis gjorde den ej det och jag beslutade mig för att vänta till idag med att tjata på nytt. Jag borde logga in på mitt bankkonto och se om jag mot förmodan äntligen har fått betalt. Men om jag gör det och pengarna fortfarande inte finns på mitt konto måste jag skicka ytterligare ett mail och fråga om pengarna och det har jag ingen lust med. Det handlar om runt hundra kronor med frakten inräknad och jag förutsätter att man har den summan när man väljer att lägga bud och nu har datum för löneutbetalning/pension passerat sedan auktionen gick ut.

Kommentarer

  1. Men suck, vilken människa som förhalar så. Hur lång tid har man på sig innan säljaren kan säga "skit på dig, jag säljer till någon annan"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är upp till varje säljare att själv avgöra. Det dryga nu är att jag kommer att få/har fått faktura från tradera och då är givetvis avgiften med för saken jag inte har fått betalt för. Det går att få tradera att kreditera mig för det men inte sjutton orkar jag ta itu med det. Ska ta och skriva ihop ännu ett mail till köparen strax och förklara att den har någon dag till på sig att betala och gör det inte det så är det försent.

      Radera
  2. Ja just det, så är det ju. Glömde att man får betala, dumma jag. Det verkar ju asjobbigt att hålla på med det där när folk inte uppför sig ordentligt. Hoppas att du får något svar eller ännu hellre pengarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att den bara betalar fort. Det här är bara andra gången som jag har fått tjata på en köpare så de flesta betalar precis som de ska annars hade jag gett upp för länge sedan när det gäller att sälja saker

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den