Nä den var inte heller bra

Jag hade inte tänkt läsa något mer av Mari Jungstedt men i brist på någon annan bok så läste jag Du går inte ensam. Och nej den var inte bra. Ett par av hennes böcker är bra men väldigt många känns det som om enda anledningen att de blev skrivna var att författaren eller förlaget ville tjäna mer pengar. I den här boken handlar det om barn som försvinner och vem den skyldiga är förstår man på en gång.

Funderar lite över hur jag ska göra. En i byn har nämligen kopierat en hel del av mina bilder och har tänkt använda/har använt dem i lite papper som ska delas ut i byn. Personen tjänar inga pengar på det utan allt är ideellt. Hade jag fått frågan om de får använda mina bilder så hade jag sagt ja för i ett sådant sammanhang är det helt okej. Jag gillar däremot inte att man bara plockar mina bilder från internet utan att fråga mig. Tar jag upp det så riskerar jag att folk tycker jag är småaktig och tar jag inte upp det så lär jag bli ännu surare om fler använder mina bilder

Kommentarer

  1. Jag tycker att du ska säga just det du skrev, att om de frågat först så hade det varit helt ok och be dem att fråga i framtiden om det dyker upp bilder de skulle vilja låna. Att ta bilder från internet är faktiskt att inkräkta på någons copyright.

    SvaraRadera
  2. Ja som Jenny skriver, säg att det är ok men att du vill att dom frågar nästa gång. Fräckt att bara ta dom sådär.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den