Nej, jag har nog varit inlåst med för många människor som är nojiga och människor som bryter ihop

I brist på något bättre att göra tänkte jag titta på något/några avsnitt av Mitt psyke och jag. Det är en serie på 6 delar där man får följa 7 personer med psykisk ohälsa under ett halvår. Det går att se serien på SVT play länk.
Jag tog mig nästan igenom första avsnittet innan jag stängde ner. Det är absolut ingen kritik mot de medverkande utan jag tycker att de är väldigt modiga som vågar visa sin vardag. Jag känner dock att jag har sett mer än nog med människor för ett par livstider som bryter ihop och mår dåligt. Inte heller orkar jag se eller höra människor som oroar sig för allt. När jag var inlåst så gick det inte att ta sig bort från det men nu kan jag bara stoppa uppspelningen och göra något annat och då gör jag det. Jag hoppas att folk som aldrig varit i kontakt med någon som lider av psykisk ohälsa tittar på serien för av det jag såg så visar personerna sin verklighet utan att försköna något.

Kommentarer

  1. Jag såg också det och började storgråta när den blonda tjejen grät, det var mest jobbigt men vore som du säger bra för personer som inte är i närhetenav psykisk ohälsa

    SvaraRadera
  2. Den vet jag ett par personer som borde se, ska nog tipsa dem men tror att de skulle ta illa upp för de _tror_ att de har insikt och kunskap.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den