Tematrio- jobbiga böcker

Efter lite velande så känner jag äh klart jag ska vara med på Tematrio-Jobbiga böcker. Det här är som bekant min blogg och den får spreta åt alla håll och kanter.

Nu blir det inte så att jag sorterar de här tre böckerna efter hur jobbiga de är utan de hamnar bara i den här ordningen.

Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory. En gripande bok om att växa upp med en mor som lider av/har Münchhausen by proxy. 

Fosterbarn av Regina Louise. En bok om att vara fosterbarn hos människor som inte är lämpliga.

Burpojken av Torey L Hayden. Torey börjar behandla Kevin när han är 15år. Kevin har sedan han var 8 år vårdats av samhället och ingen vet om han kan prata. Toreys uppdrag är att försöka få honom att prata igen men hon inser fort att det inte är hans enda problem

Kommentarer