Två sätt som jag skulle kunna göra mitt besök på tingsrätten lite roligare

Efter att ha funderat lite så har jag kommit på två sätt som jag skulle kunna göra mitt gästspel i tingsrätten mer minnesvärt.

Variant ett: Jag kommer till tingsrätten iförd min stulna dress från kriminalvården. Jag uppför mig allmänt förvirrat och förklarar att jag inte har haft med polisen att göra på många år och förstår inte alls varför de på tingsrätten vill träffa mig.

Variant två: Jag kommer till tingsrätten och ser respektabel ut. När de ber mig berätta vad jag har sett så ler jag bara och säger att jag inte minns något alls. Sedan på väg ut från tingsrätten stannar jag till vänder mig till den åtalade och frågar om han är nöjd med min insats och om jag nu får betalt.


Personligen så tror jag att jag hade kunnat genomföra bägge varianterna på ett trovärdigt sätt. Nu kommer jag inte att göra det utan jag lär uppföra mig vettigt fast jag inte har någon lust. Förstår fortfarande inte riktigt varför jag ska behöva släpa mig dit. Fälld lär han bli i vilket fall som helst och jag gissar att straffet blir 2-6mån i fängelse som med största sannolikhet kommer att omvandlas till att han får ha fotboja hela eller större delen av tiden.

Kommentarer

  1. det här inlägget fick mig att skratta. jag röstar på alternativ nummer ett. ;p

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, synd att man inte får filma i en rättssal för vilket som av alternativen skulle vara asroliga. :D

    SvaraRadera
  3. Hahaha, skulle vara kul att se båda alternativen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den