Dricker en öl

Och ett udda minne dök upp i mitt huvud från tiden när jag var inlåst en längre tid. Jag blev då sugen på en öl men insåg att om jag drack en öl under frigången jag hade på ca 1 timme skulle det bli ett jäkla tjat när jag kom tillbaka till avdelningen. Min lösning på problemet blev givetvis att försöka smuggla in en öl på avdelningen. Efter varje frigång blev jag alltid genomsökt och om jag hade köpt något under frigången tittade de alltid igenom sakerna. Jag fick inte ens ha läskburkar på avdelningen utan jag fick hälla upp innehållet i plastglas. Det var en hel del regler runt mig... Sagt och gjort så beslutade jag mig för att smuggla in en öl. Det gällde bara att komma på något smart sätt att få in den. Att ha den på kroppen var uteslutet eftersom jag visste att jag skulle bli visiterad. Lösningen blev att gömma burken i en tröja och hålla tummarna för att ingen skulle kolla tröjan om jag bar den i handen. Jag lyckades faktiskt få in den på avdelningen och den ölen smakade ovanligt gott. Någon dag senare blev mitt rum genomsökt och den tomma burken hittades. Jag fick då höra av en skötare att hon hade tyckt att jag luktade öl men hon trodde inte att jag skulle ha kunnat få in en öl så hon trodde att hon inbillade sig.
Jag undrar om det finns fler som har lyckats få in en öl på avd 90 på Säter. Tror nog inte det för det är nog inte så många som ens skulle komma på tanken att hitta på något sådant. Att få in öl på avd 95 (eller 93) kan jag inte se som en utmaning för säkerheten där lämnar mycket att önska. 93 har jag aldrig suttit på, för dålig säkerhet där för att någon läkare ska våga sätta mig där

Kommentarer