En ny dag

Jag värmer mig framför kaminen och dricker mitt kaffe. Sambon blev hämtad för en stund sedan för färd till sjukhuset, planerad undersökning som inte är lämplig att själv köra från. Jag har lite dåligt samvete för att inte jag kör honom men hade jag kört så tror jag inte att vi hade kommit fram eller hem. Helt klart nackdelen med att bo på landet. Behöver man ta sig till sjukhus så är det inte bara att ta en taxi. Eller det är klart att man kan ta taxi själv men i en stad handlar det om kanske en mils färd till sjukhus här handlar det om runt 15mil. Därför måste man då kontakta dalatrafik och böka/boka resa till närmaste by var bussen går. Jag ska ägna dagen åt att hoppas att undersökningen går bra och så får jag se om sambon kommer hem idag eller om det blir imorgon

Kommentarer

  1. Oj, hoppas att det går bra för honom på sjukan och att han kommer hem snart.

    SvaraRadera
  2. Det lät litet som om han skulle göra ett ögonbottenfoto..?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den