Fy satan

Vinden är inte nådig idag, fast jag hade vinterjacka och vantar på mig så var det riktigt kallt att vara ute. Jag vill ju ha fina vinterdagar nu, någon dm snö och sol skulle vara trevligt.

Upplever en ny rädsla som inte riktigt känns så kul. Jag har inga planer på att någonsin hamna på dårhuset igen men insåg för någon dag sedan att om det skulle ske skulle det kännas värre än tidigare. Anledningen till det är att jag vet att ett par skötare har läst min bok vilket gör att de vet mer om mig än vad jag är bekväm med. När man väljer att ge ut en bok så tar man så klart risken att folk man inte vill ska läsa boken gör det. Om jag hade varit medveten om att skötare/sjuksyrror som jag inte gillar så mycket skulle få veta att jag hade skrivit en bok så är jag inte så säker på att jag hade gett ut boken. Nu är jag van vid att skötare och liknande har förutfattade meningar om mig och det har jag inte brytt mig så mycket om eftersom det är folk jag behöver ha att göra med så kort tid. Om de nu har lärt sig hur jag fungerar på grund av min bok så hamnar jag i mitt tycke i ett mer utsatt läge och det gillar jag inte. Min plan är att fortsätta att hålla mig långt borta från dårhuset så jag borde inte ens fundera över det här

Kommentarer

  1. Sådana rädslor kan man nog inte hindra, jag förstår att det känns som om du blottat dig själv och när det gäller just vårdpersonal kan det vara både bra och dåligt. Hoppas att du slipper dårhuset i framtiden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den