Idag ska det ringa

Det blir intressant och se om det blir en läkare som ringer upp mig. Mitt förtroende för vårdcentralen är inte allt för stort så jag blir inte så förvånad om det istället är en sjuksköterska som ringer. Får jag inte prata med en läkare idag så kommer jag att bli irriterad. Jag kommer även att bli irriterad om jag inte får ny medicin utskriven. De borde hålla med mig om att det är vettigt att prova någon ny medicin men jag har lärt mig att det inte är så många läkare som håller med mig. Får jag inte ny medicin utskriven så tänker jag sluta ta ena medicinen jag tar nu för det är enda sättet för mig att se om min seghet är en biverkning. Så bra är det inte att sluta med den medicinen men så länge som jag håller koll på mitt blodtryck så tror jag inte att någon vecka utan den påverkar mig allt för mycket.

Kommentarer