Jag åldras tydligen väldigt fort

Nu har landstinget dalarna gjort det möjligt att läsa mer ur sin egen journal på nätet och givetvis så har jag gjort det. Mycket tok finns det att läsa, en del från psyk och en del från andra läkare. Det känns väl som om läkare åtminstone borde klara av att skriva in rätt ålder på patienter i deras journaler men tydligen så är det inte så viktigt. Jag är tydligen 42 jag undrar lite hur jag har lyckats missa så pass många födelsedagar.
I journalerna från öppen psyk och dårhuset så varierar mina diagnoser lite väl mycket och det finns mycket tok skrivet i dem. En anteckning tar upp att jag vägrar blodprov på avdelningen. Så var det inte utan jag hade tagit blodprov på vc någon dag innan och när sköterskan fick veta det ansåg hon inte att det var något syfte att ta blodprov på mig igen. Jävla tok är det skrivet om mig

Kommentarer

  1. Jag begärde ut mina journaler från idiotmottagningen på öppenpsyk där jag gick först när jag insjuknade. Jag ville nämligen att soc skulle ha journalen när de och FK tryckte på för att jag skulle tillbaka i arbete, men journalen var så idiotisk och felaktig att det bara hade stjälpt. Undra på att jag var tvungen att ringa Patientnämnden för att få rätt hjälp när de skrivit sådana puckogrejer, bland annat hade jag haft alkoholproblem. Det var mina föräldrar, inte jag. Jag har varit för berusad hela två ggr i mitt liv, om man ser det som ett problem när man är 30 så javisst. Det är ett under att man klarat deras så kallade vård och behandlingar. *himlar med ögonen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det värsta, hade varit bra om läkare hade insett att felaktigheter i journaler kan förfölja patienter under många år

      Radera
    2. Exakt, man kan få lida resten av livet pga deras dumheter. När jag bytte mottagning till den nuvarande och som jag gått till i snart tio år, då strök de i princip ett streck över allt från den förra mottagningen utom min bipoutredning som gjordes kort innan jag bytte. Det gjordes efter en genomgång på två timmar där alla bara satt och skakade på huvudet och konstaterade att inget som stod i journalen stämde. Det var superskönt att slippa sitta och korrigera allt fler gånger än så.
      Mina VC-journaler har jag inte läst men där står det nog inte så mycket, går inte dit särskilt ofta.

      Radera
  2. Åh haha journaler... världens bästa underhållning om man lyckas att inte ta åt sig av idiotin.Vilket är förbaskat svårt eftersom det ofta är rent felaktiga saker som står. Jag har hitills valt att inte läsa något från den mottagningen där jag går nu men har läst medicinklinikens journaler, journalerna från min första inläggning och från ätstörningsenheten och mängden fel dom lyckas få in i så lit etext är fantastisk. Det är inte bara psykjournaler som är märkliga... det finns rent felaktiga medicinska uppgifter samt saknas journalföring för ett antal besök.

    Så.. man blir ju rädd. Vad händer när någon annan faktiskt försöker använda journalen för att göra bedömningar? Tänk vad mycket vårdmisstag som måst ebegås pga dåligt förd journal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig.
      Det enda jag har kunnat läsa på nätet är ur min journal/journaler från det här året. Att läsa det räckte mer än väl för mig, tänker inte läsa något mer

      Radera
    2. Förstår dig verkligen, man blir bara förbannad.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den