Så var det en ny vecka igen

Får väl se om det blir något svar på remissen om att jag vill byta medicin under den här veckan. Jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta för läkare att svara på sådana frågor. Det känns som om det borde vara en lätt remiss att besvara men jag är som bekant inte läkare. Om jag har lärt mig något i kontakten med sjukvården så är det att det jag tycker borde gå fort alltid tar lång tid och det jag tycker borde ta lång tid går fort.
Hoppas även att bibliotek får igång sitt datasystem någon gång så att det går att leta efter och reservera böcker.
Lite förvirrad blev jag även när jag tittade på mina vårdhändelser. Öppenvården hade tydligen haft något möte om mig i oktober. Det hade ju inte varit konstigt om jag hade haft kontakt med dem men senaste gången jag sa upp kontakten var i augusti. Så fort jag får chansen säger jag alltid upp kontakten eftersom öppenvården är värdelös och inte har lyckats göra något som slutenvården gett dem i uppdrag att fixa. Varför man har möten och pratar om fd patienter förbryllar mig lite.

Kommentarer

  1. En remiss om besök har de väl 90 dagar på sig vill jag minnas, man ska alltså få en tid inom 90 dagar, men det här vet jag inte. Det borde som du säga vara enkelt och lätt, men man vet inte med vården.
    Skumt att de hade möte om dig eftersom du inte längre är patient där, mycket märkligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl tolka det som om öppenvården saknar mig eller nåt=)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den