Som så många gånger tidigare

Insåg att det började bli dåligt med hundmat och tog itu med att beställa nytt. Medan jag gjorde det började jag fundera över hur jag handlar. När det gäller hundarna så blir det oftast så att jag köper mat och liknande så att det räcker någon/några månader. Så gör jag inte när det gäller saker till mig. Då köper jag det som jag behöver nu. Jag tror inte att jag tidigare har reflekterat över det och varför jag gör så. Varför jag gör så är enkelt, jag hoppas nämligen inte på att leva så länge att det finns någon syfte för mig att köpa två flaskor schampo eller vad det nu kan handla om. Det i sig är rätt rubbat men tydligen så har jag fungerat så en längre tid och aldrig reflekterat över det. Lite sjukt nu när jag kan se tillbaka på det och inser att jag hade kunnat spara pengar. Lite sent att inse det nu och jag kan inte se att jag kommer att lyckas köpa på mig saker nu heller när det är billigt för vem vet när det blir okej för mig att dö.

Kommentarer