Undra om jag får pris för mest förvirrande samtal som läkaren har haft

Jag blev uppringd av "min" läkaren och det går nog att beskriva tidpunkten som mindre lyckad. Jag hade en bunt frallor i ugnen så första delen av samtalade oroade jag mig mest för att de skulle bli brända. Sedan hörde jag att en bil körde upp här och det hörde även hundarna så en började skälla. Bilen som kom hit var här för att hämta vår bil och köra den till verkstaden så det tog en stund innan de åkte och en av hundarna skällde hela tiden. Sedan insåg jag att jag måste ta ut plåten med frallor ur ugnen och det klarar inte jag med en hand så jag fick be läkaren vänta lite. Efter det var jag nog lite mer samlad. Nu visade det sig att mina värden inte var så bra som jag trodde. Läkaren sa att det kan bero på att tumören har växt och det låter troligt med tanke på min tur i livet. Tumören är godartad så inget att bry sig om. Han skrev ut en annan medicin åt mig så jag ska ta och beställa den och hoppas att jag mår bättre av den

Kommentarer

  1. Ok, jag förstår. Eftersom det inte är livshotande så länge man medicineras så hade jag tänkt som du, helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är bara att mitt kaliumvärde hade gått ner lite för mycket så risken är att det inte kommer gå att bara medicinera så länge till. Tvivlar på att läkarna lyckas övertala mig att åka till uppsala och vara inlagd en vecka för undersökningar. Trots läkarnas försök att övertala mig så säger jag nej

      Radera
  2. Jag tycker att du ska låta läkarna hjälpa dig, men det är bara som jag känner. Du bestämmer ju själv. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den