Verkligen inte min typ av bok

Nu har jag läst ca hälften av Snabba cash av Jens Lapidus. Jag kan ha läst den tidigare, känner igen lite ur den. Om jag läst den tidigare så tvivlar jag starkt på att jag läste hela för det är verkligen inte min typ av bok. Jag skiter fullständigt i om alla karaktärerna åker i fängelse, dör eller trillar ner i slukhål. Så engagerad blir jag av boken. Om man är fruktansvärt intresserad av knarklangare, kriminella som spöar folk och annat blaj så är den läsvärd. Det är en hyllad bok men jag kan för mitt liv inte förstå varför. Författaren är jurist och i mitt tycke märks det i boken. Min erfarenhet av jurister är att de yngre (30 och yngre) är mycket fasad och lite innehåll. Har umgåtts med tillräckligt många i yngre dagar vilket nog spelar in när jag läser boken. Känner inte för att ödsla mer tid på att läsa boken utan det får vara bra nu

Om man mot förmodan vill köpa boken så går det att göra det på Adlibris och Bokus

Kommentarer

  1. Glorifiering av kriminella och världen de lever i går fetbort.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den