Borde inte alla människor veta vad som gäller vid det här laget?

Eller är det kanske lite orimligt av mig att förvänta mig att alla vet hur man bör kontakta mig? Lite orimliga förväntningar har jag nog. Vill man ha tag i mig och jag inte vet vem det är så är det fullständigt meningslöst att ringa för jag svarar inte. Nu är det någon som har ringt rätt många gånger både på hemnr och min mobil men eftersom jag inte vet vem det är så kommer inte jag svara. Har såklart kollat upp nr och namnet säger mig inget. Vill man ha kontakt med mig så får man helt enkelt använda sig av telepati eller skicka ett mail. Vill man ha svar så är nog mail bäst för jag är inte telepatisk. Att jag inte svarar i telefon när det är ett nummer jag inte känner igen hänger ihop med att jag haft konstigt folk efter mig och sådant vill jag inte uppmuntra.

Kommentarer

  1. Har du telefonsvarare så att personen kan lämna ett meddelande där? Gör de inte det får de ju skylla sig själva. Kan det annars vara någon från någon vårdinstans, eller någon från Tingsrätten? Du kan nog inte förvänta dig att alla vet att du inte svarar om du inte känner igen numret, däremot är det inte helt ovanligt att man gör så. Jag svarar aldrig om det ringer till min hemtelefon från okänt nummer, mobilen är det bara vänner och vården som har numret till och både från VC och psyk är det okänt nummer och det är ok, dessutom ringer de sällan om jag inte beställt en telefontid. Hoppas att du får vetskap om vad det gäller och att det är något positivt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personen talade till slut in ett meddelande på mobilsvar. Det visade sig att den ville ha tag på min sambo

      Radera
    2. Men hallå liksom, då kunde ju hen ha sagt det första gången den ringde istället för att ringa en massa gånger. *himlar med ögonen*

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den