Hade det på känn

Lite komiskt är det nästan för jag pratade med sambon om det för någon vecka sedan och idag låg det kuvert från tingsrätten i brevlådan. Precis som jag hade på känn så har rättegången flyttats fram. Jäkla onödigt om man frågar mig men det gör givetvis inte någon. Antar att det är några yngre än 21år som har ställt till det för sig och får förtur till tingsrätten. Det enda som stör mig nu är att om jag tar livet av mig innan rättegången så kommer pucko psykiater/läkare att förklara mitt självmord med att jag var rädd för att vittna

Kommentarer

  1. Men ÅH vad störande. Skitungarna får väl hålla sig på mattan så att du får ditt avklarat faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Får dom under 21 förtur? Det visste jag inte. Men åh puckoläkare, ska man behöva oroa sig för hur dom tolkar ens självmord så får man ju aldrig någon jävla ro i själen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp så är det, rabatt på straffet och rättegång fort. Regleras i 29 § första stycket i Lag (1964:167)med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare. Att jag kallar det förtur är kanske inte helt rätt men är man under 21 så ska rättegången hållas skyndsamt vilket kan innebära att andra rättegångar får flyttas.
      Jag borde inte bry mig om hur de kommer tolka det men på något sätt vill jag ändå att när jag är död så ska ingen hitta på varför jag gjorde det

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den