Ibland är det svårt

Jag skäms inte på något sätt för att jag varit inlåst och allt som hör till det. Däremot så anser jag inte att alla behöver veta sådant om mig. Det är oftast inte något problem men ibland när någon tar upp något om psykvården vet jag inte hur jag ska förhålla mig. Oftast är den som tar upp något om psykvården "frisk" och vet inte av egen erfarenhet hur det är och fungerar. När det blir så vet jag aldrig om det bästa är att tiga eller faktiskt informera. Det är skönt att bara vara jag i andras ögon och säger jag något vet jag att de kommer att se på mig på ett annat sätt

Kommentarer

  1. Vill man veta hur det verkligen var kan man ju läsa din bok, den förklarar på ett fint sätt tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dilemmat, jag är rätt förskonad från personer som ska uttala sig utan att veta men det har hänt mig några gånger genom åren och jag har valt från tillfälle till tillfälle hur jag ska göra, gått på magkänslan. Behöver den här personen veta detta om mig, behöver jag att den här personen vet detta om mig och så vidare. Det är svårt.

    SvaraRadera
  3. Alla behöver inte veta allt, finns ju ingen som pratar om sina erfarenheter av tex hemorojder heller😉

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den