Två gånger så har jag fått samma bok i handen

Första gången varför ca 15år sedan och det var en KBT terapeut eller något liknande som tyckte att boken var så bra. Hon ansåg då att jag skulle kunna ha nytta av det som boken handlar om. Jag var tveksam för ja flum är inte min grej men jag läste den. Och min första känsla var rätt, det är fint om människor kan bli hjälpta av att sitta på en stol och tänka på sin andning och sin kropp. Men dylikt passar inte mig alls.
Gång nummer två som jag fick boken i handen var en av gångerna som jag var inlåst och då var det psykologen som kom med den. Jag berättade att jag redan hade läst den och förkastat boken men gick med på att ge den en ny chans. Mest helt enkelt för att psykologen var rätt trevlig och det kändes som en liten grej att göra för att glädja henne. Så jag läste den och ansåg fortfarande att det var den värsta flum dynga jag någonsin läst.

Jag tycker alltid att det är fascinerande att böcker som jag anser är fullständigt värdelösa och som i mitt tycke bara innehåller meningslöst flum alltid blir hyllade. Boken jag syftar på är den här.

Kommentarer

  1. Är det ACT den är baserad på eller? Är skeptisk till ACT, min sambo gick i ACT gruppterapi för sina smärtor och depression men fick inte ut nåhot av det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag nog. Är inte så insatt i ACT men allt i boken går ut på att acceptera

      Radera
  2. Jag är kraftigt allergisk mot flum så jag håller med dig - du vet, inre bebis och sådant. :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den