Varför dyker så konstigt upp?

Efter mitt "äventyr" 2013 så har jag inga minnen från några dagar-en vecka eller något liknande. Ibland så har det stört mig och andra gånger så har jag bara tänkt att det är som det är. Nu har ett minne av någon outgrundlig anledning dykt upp. Det jag minns är att jag tittade på min bh och såg att det var blodfläckar på den. Kan inte ens minnas om jag hade den på mig eller om jag fick den av någon. Jag kommer ihåg att det förvirrade mig och att jag frågade någon om varför jag hade blodfläckar. Jag kan inte minnas om det var på sjukhuset eller på dårhuset. Svaret jag fick var att det var blod från när jag blev intuberad. Kan inte riktigt förstå varför ett sådant minne ska dyka upp så här lång tid efter. Känns lite som om det är en episod som lika gärna kunde få vara bortglömd.

Kommentarer

  1. Minnen styr man ju inte över, det känns ibland som att udda minnen som det där kommer upp till ytan för att sedan kunna forslas bort som slagg eller något sådant. Annars skulle man kunna spekulera i att din hjärna på något sätt vill påminna dig om hur obehagligt det var, liksom när du skrev om din hals. Jag låtsas dock inte att jag kan analysera tankar och hjärnan utan spekulerar bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det nog vara. Jag kan fortfarande rysa över kramperna jag upplevt innan jag blivit medvetslös när jag gjort tok. Kanske går att sälja min hjärna dyrt till någon forskare när jag är död för något tok i den lär det vara

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den