Fastnade

Igår tittade jag på mina vårdhändelser, skulle bara kolla vad jag hade för värden på senaste blodprovet. Dumt nog öppnade jag en notering från dårhuset förra året som en psykiater skrivit. Jag hade inte tänkt läsa något mer som de skrivit eftersom jag bara blir sur av det. Efter att jag läst noteringen så har jag gått runt och varit irriterad igen. Psykiatern hade nämligen skrivit att det jag behöver är att hitta något att leva för och då kommer allt att ordna sig. Nu kan man tycka att det inte är något att hänga upp sig på men det har jag gjort. Jag ser det som ett hån ärligt talat. Jag är 36 år gammal och har många självmordsförsök bakom mig. I perioder har jag kämpat för att må bättre och få ett vanligt liv. Jag har inte varit apatisk och bara låtit åren gå. Jag pluggade in gymnasiet som vuxen, jag har läst på högskolor/universitet, jag har tränat/tävlat hundar och gjort en massa mer saker. Jag har haft och har saker som borde göra livet värt att leva men så enkelt är det inte

Kommentarer

  1. Det är säkert så enkelt för vissa men alla är individer och man måste inse det även som läkare. Det är dock naturligtvis så att det är enklare för läkarna om de tror att det är sant för alla.

    SvaraRadera
  2. "Hitta något att leva för" Som om det vore så enkelt. BAH! Nu blev jag sur å dina vägar också >:(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den