Konstigare och konstigare drömmar

Min hjärna måste ha fått frispel eller något för jag brukar inte drömma och sedan komma ihåg det normalt. I natt drömde jag att jag var ute i trädgården och såg att en bil körde långsamt på vägen. Den stannade var vår uppfart börjar och en man klev ut och började gå upp mot huset. Jag tyckte att jag kände igen honom men kunde inte komma på varför. När han hade kommit fram till vår grind frågade han om jag var .... (mitt namn). Jag frågade varför han undrade det och fick till svar att det var polisen. Då kom jag på vem det var nämligen en polis jag hade som övervakare för många år sedan. Jag fick veta att jag var misstänkt för något och måste följa med. Jag tyckte att det var fullständigt rubbat eftersom jag inte har gjort något och då vaknade jag.
Varför jag drömmer sådant förstår jag inte alls. Inte direkt någon risk att jag skulle vara misstänkt för något brott

Kommentarer

  1. Dom gånger jag minns vad jag drömmer är det alltid så rubbat så jag har svårt att tro att det finns någon särskild anledning till att jag drömmer vad jag drömmer. Har du gjort någon medicinförändring på senaste? Ibland kan sånt ge effekter på drömmar.

    Jo, det är lättast att bara låta dom hållas men samtidigt är det jobbigt för i det här fallet gjorde läkaren en tolkning som var baserad på att jag skulle känna och tänka något som hör ihop med diagnoshelvetet jag blev av med. Att jag skulle ha skadat mig för att jag var besviken. Blir lätt frustrerad när dom ska koppla ihop självskador med borderline och dra slutsatser utifrån det.

    SvaraRadera
  2. Jag har drömt jättehemska och knäppa drömma om pappa de två senaste nätterna, verkligen gräsliga. Tänkte blogga om dem senare. Hjärnan har ju ett sätt att släpa upp saker man trodde att man var färdig med, alltifrån korkade småsaker till större med mening.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den