Det blev en dyr och misslyckad dag

Jag hade då tänkt dö igår men tydligen så var det inte meningen eller något. Får nog återgå till min ursprungliga plan att hänga mig, mindre risk att bli hittad i tid då. Jag hade inte fått i mig tillräckligt med medicin så därför lever jag. Efter ett par påsar med dropp var jag återställd och fick åka hem. Att jag inte är på dårhuset nu kan jag tacka ambulansmannen för. Han pratade med mig under resan till akuten och förklarade att om han klassar det jag gjorde som ett självskadebeteende och inte ett misslyckat självmordsförsök så är risken liten att jag hamnar på dårhuset. Efter att ha sagt det sa han att det var upp till mig vad han skulle skriva och då valde jag så klart självskadebeteende även om det verkligen inte var det. Misstänker att han insåg att det inte gynnar mig att sitta på dårhuset och då är det ingen mening med det. Att det blev dyrt igår beror på de här kostnaderna, får se när fakturorna trillar in.

  • Ambulans = 200kr
  • Akuten= 400kr
  • Sjukresa hem = 150kr
Idag är jag sliten i kroppen och snygga blåmärken lär dyka upp på min ena hand, mina armveck och på bägge handleder. Det var problem att sätta droppnål på mig och läkaren var en AT läkare och hon behövde två försök för att lyckas med blodgasprovet.

Kommentarer