Jag trodde att jag sparkade på grus men nu rullar en stenbumling

Idag blev jag uppringd av chefen jag mailat med tidigare. Jag tänkte att han skulle säga att ärendet eller vad man nu ska kalla det för nu var avslutat. Han började med att beklaga det som hänt och förklarade att de tar allvarligt på sådant. Jag försökte min vana trogen mest släta över det hela med uttalandet att poliser också är människor och kan göra fel. Nu visade det sig att de verkligen tar det på allvar och han påpekade att det var illa att polisen uppfört sig som han gjort två gånger mot mig. Ärendet är nu överlämnat till polisens internutredning och de ska avgöra om det handlar om att polisen har fel värdegrunder eller om det handlar om tjänstefel. Det blev med andra ord inte riktigt som jag hade tänkt mig utan väldigt mycket större. Antar att jag kommer att bli meddelad på något sätt hur det hela sluta. Lärdomen av det här blir att det aldrig går att förutsäga hur något blir

Kommentarer