Människor från förr

Jag är fruktansvärt dålig på att hålla kontakten med folk som var nära mig en gång i tiden. Om det inte var så att folk från förr hörde av sig till mig ibland skulle vi inte ha någon kontakt alls. Det beror inte på att jag tycker illa om någon av de utan det känns mer som om vi är så olika nuförtiden. En gång i tiden hade vi mycket gemensamt men så är det inte längre. En från förr hörde av sig igår och det blir fort tydligt hur olika våra liv har blivit. Hon bor i en av de större städerna i Sverige med sambo och två barn, har ett bra jobb och har väl mer eller mindre blivit en vanlig Svensson. Absolut inget fel med det och en gång i tiden hade jag nog velat ha något liknande minus barnen. Jag däremot är mest galen och försöker ta livet av mig med jämna mellanrum. Det känns som om våra liv är så olika som det är möjligt och det är svårt att hitta något som vi har gemensamt idag

Kommentarer