Men så trevligt jag är tydigen vettig

Kärringen som skrev ut mig från dårhuset har gjort så att jag inte kan läsa vad hon skrev om min utskrivning. Nu förvånade det inte mig allt för mycket och det bryr jag mig inte så mycket om. Lite underligt kändes det dock att läsa en journalanteckning som öppenvården skrivit om mig idag efter att de haft konferens om mig. I den går det nämligen att läsa att kärringen på dårhuset skrivit att det inte föreligger någon självmordsrisk för mig. Det i sig känns lite udda eftersom alla läkare på dårhuset som har en hyfsad relation till mig har skrivit att självmordsrisken är förhöjd. Men det känns bra att veta att jag tydligen mår bra och inte alls riskerar att ta mitt liv. Känns skönt när en läkare förstår hur det ligger till efter att ha pratat med mig ca 30min.

Kommentarer