Nej jag har ju oftast inga sprutmärken i armvecken

Så vitt jag kan minnas så brukar inte vårdpersonal/poliser eller liknande kolla mina armveck. Men förra veckan så blev jag kollad i ambulansen. Den som gjorde det gjorde det på ett hyfsat diskret sätt men jag fattade så klart ändå varför han kollade så jag sa att jag inte har några sprutmärken. Jag blev mest irriterad över att någon ens kommer på tanken att kolla mig men jag antar att det beror på något som står i min journal. Det känns ändå som om jag vid det här laget har blivit så härdad när det kommer till vad folk tror om mig att jag mest rycker på axlarna. Det i sig stör mig mer för jag borde ändå fortsätta bry mig om alla felaktigheter folk får för sig

Kommentarer

  1. Det kanske är någonting just den personen gör rutinmässigt, eller någonting de alltid gör/ska göra om det är misstänkt självmordsförsök. Jag vet inte, spekulerar bara och tänker att hellre kolla än inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det absolut vara.Har inte åkt ambulans många gånger när jag varit vaken så jag har ingen koll

      Radera
  2. Ambulansen har inte tillgång till din journal, du tror inte att personen kollade efter en ven om det skulle bli nödvändigt att sätt nål på dig??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon information om mig hade de i alla fall för de visste att jag nyligen varit inlåst. Det var sprutmärken han kollade efter för det erkände han. Nål satte de en stund senare

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den