Nu har jag tagit helg och sitter med en öl

Öppenvården ringde mig eftersom de hade fått en remiss. Jag blev rätt avogt inställd på en gång fast jag vid det här laget borde ha vant mig vid att bli tilltalad som ett barn. Människan påstod först att jag hade varit positiv till att akuten skickade en remiss. Så var det då verkligen inte, jag är aldrig positiv till det men remisser skickas ändå. Sen frågade personen hur jag mådde och gjorde en lång förklaring om att det bara var av omtanke som den frågade. Min första tanke var att svara att jag för tillfället funderade på om vi hade något rep hemma som håller för min tyngd så att jag kan hänga mig. Tacksamt nog så stoppade jag mig själv från att säga det för det hade nog inte blivit så bra. Istället blev det mitt standardsvar att jag alltid mår bra. Sedan kunde vi konstatera att jag inte är intresserad av kontakt med öppenvården och så fick jag i vanlig ordning höra att jag ska höra av mig om jag ändrar mig. Och det lär ju ske eftersom jag har fått så mycket hjälp från öppenvården tidigare.

Nu väntar jag på att Ice age ska börja och i vanlig ordning hoppas jag att det inte är dubbat för då går det inte att se på

Kommentarer