Så dök läkaren upp

Min vana trogen så var jag inte trevlig när läkaren stegade in i mitt rum. Lite barnsligt av mig men jag kallade henne kärring och påpekade lögnen i mina vårdhändelser. Precis som alla läkare så ignorerade hon det bara. Anledningen till besöket var för att höra om jag inte vill ha antidepp och om hon skulle prata med min sambo innan jag åker. Tanken med att prata med min sambo var för att lugna honom. Det ifrågasatte jag hur hon skulle lyckas med det med tanke på att hon inte känner mig eller vet hur jag mår. Det hade hon inget bra svar på. Vårt givande samtal avslutades med att hon sa att jag och sambon ska veta att vi kan vända oss hit om vi behöver hjälp. Jag borde väl ha varit tyst men kunde inte låta bli att fråga hur hon tror att det hjälper mig att ha 2+ nästan ett dygn och sedan bara sitta här. Hon försökte väl komma på något svar men det gick inte bra.

Nu väntar jag bara på att sambon ska dyka upp så jag får åka hem.

Kommentarer