Blä

En typisk skitdag. Jag har en jäkla huvudvärk och gjorde misstaget att läsa på mina vårdhändelser. Var lite nyfiken på vad läkaren egentligen hade skrivit efter att ha träffat mig för några veckor sedan och vilken läkare på dårhuset han pratade med. Lite förvirrande blev det att läsa att jag enligt läkaren på dårhuset och läkaren jag träffade alltid har en förhöjd självmordsrisk. Det är inte så förvirrande eftersom det stämmer men med tanke på att en annan läkare på dårhuset någon vecka tidigare skrev att det inte föreligger någon självmordsrisk för mig blir det förvirrande. Undrar verkligen vad läkare som läser min journal tänker när det skiljer sig så pass mycket åt när det gäller bedömningen av mig med några veckors mellanrum.

Kommentarer

  1. Man undrar ju om de faktiskt inte inser att folk kan komma att läsa fler än en händelse och sätta samman dem som du gör och se att händelserna är starkt motsägelsefulla... om du skulle ta livet av dig och din sambo eller dina föräldrar bestämmer sig för att anmäla dårhuset så lär de ju få stark kritik av IVO, minst.
    I mitt landsting kan man ännu inte läsa sina vårdhändelser, det har sagts att det är på gång men det har gått lång tid nu. Kasst, jag skulle väldigt gärna vilja veta vad idiotläkaren har skrivit om något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambon har sagt att om jag tar livet av mig blir det så att han anmäler öppenvården och dårhuset.
      Skumt att ni inte har tillgång till journalen eller vårdhändelser på 1177, trodde att det gick i de flesta landsting nu. Dalarna var ju inte direkt så snabba med den möjligheten. En del vill nog inte ge patienter makten så att de kan se allt tok som skrivs

      Radera
    2. Jag förstår honom.
      Jag tror att du har helt rätt där, de vill inte att folk ska se precis hur inkompetenta vissa vårdgivare är.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den