Det är svårt

Livet är nog inte så enkelt eller självklart alla gånger. Jag försöker övertala mig själv att jag står ut ett tag till men det känns mer och mer tveksamt.
Att jag bör stå ut ett tag till beror på den helt logiska anledningen att jag har beställt blomfrön. Den anledningen är med största sannolikhet inte så logisk för någon annan än mig så jag får väl förklara. Som bekant så säljs alltid hus med hyfsade trädgårdar för mer pengar än hus utan det. Så min plan är att snygga till trädgården lite innan jag får dö så att sambon om/när han säljer får ut mer pengar. Genom åren så har jag och hundarna så klart slitit lite på våra boytor så om trädgården blir snyggare borde värdeminskningen som jag och djuren åstadkommit inomhus kompenseras genom en snygg trädgård. Problemet är då att jag inte tror att sambon kommer att vara duktig och plantera fröna inom en snar framtid så att de hinner gro lite inne innan de planteras ut. Så därför måste jag hålla mig vid liv några dagar till så att jag hinner plantera fröna.

Nu är jag inte så galen att jag inte inser att det här låter helt vansinnigt men så tänker jag

Kommentarer

  1. Alla tankar som håller oss vid liv är bra tankar:) hur konstiga de än är.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Cecilia. Jag fortsätter också att hoppas att du under tiden du hittar saker som hindrar dig från att ta livet av dig ska upptäcka... tja, "meningen med livet" eller något sådant. Jag vet att oddsen inte talar för det, men hoppas kan och gör jag. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den