En blomma

Jag måste säga att det är rätt trevligt att kunna skämta till en viss del när det gäller min begravning. Min sambo är väldigt medveten om hur jag mår och den dagen jag dör kommer det inte att bli en stor överraskning direkt. Jag skämtade lite idag om att det är praktiskt att jag har sått en massa blomfrön inne för då är det bara att ta blommorna sedan till min begravning. Sambon kontrade då med att ska det blir så måste jag vänta med att dö till de har vuxit på sig och fått flytta ut och börjat blomma.

Det låter kanske makabert att prata så men jag har levt med en fot i graven under så lång tid så det är min verklighet

Kommentarer

  1. Man får ju galghumor, det är ett sätt att överleva det också. Det låter som att din sambo har förstått helt och fullt att det inte är hans fel att du mår som du gör, det är viktigt. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut väldigt bra att min sambo inser att han inte har någon skuld i att jag är galen

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den