Jag har inte råd

Såg att jag hade ett missat samtal från tandläkaren, gissar att de tycker att det är dags att boka in en koll. Det tycker jag också, vet att det alltid blir jäkla mycket dyrare när jag inte går så ofta som jag borde. Problemet är bara att jag absolut inte har pengar till det så jag kan helt enkelt inte gå.
Nu i april ska jag betala hundförsäkring vilket inte är en oväntad utgift men det är ändå en del pengar. Sedan har jag då skojiga räkningar från mina äventyr med sjukvården 200 för min inlåsning på dårhuset, 200 för ambulans och 400 för besök på akuten. Sen så har jag ett planerat besök på vårdcentralen snart och det lär väl gå på 150kr. För att göra allt lite roligare så går min högkostnadsperiod på medicin ut i april så jag borde beställa mer medicin nu när jag bara betalar 25% av kostnaden.

Kommentarer

  1. I know the feeling. Jag har frikort på vård till juli någon gång, ska försöka klämma in så många besök som möjligt fram till dess. Suck, alltid dessa pengar.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är så sjukt att tandvård inte räknas in med den andra vården och att det går under frikostnadsskyddet och kostar som ett vanligt läkarbesök. Vem som är sjuk har egentligen råd att gå till tandläkaren och de är ju de som äter en massa mediciner som mest behöver det också. En fråga som gör mig ganska upprörd. Men du får se om du kan spara nån 50 lapp i månaden så kanske du kan gå till hösten (om du inte har nå hål då förstås) Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt enig. I mitt tycke borde tandvård vara gratis om man tjänar under en viss summa per år/föräldrarna tjänar under en viss summa. Och i min värld skulle det finansieras genom att ta bort gratis tandvård till barn, barn som har föräldrar med en månadsinkomst på 100 000kr behöver inte direkt den subventionen.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den