Kan kalla det för terapiarbete

Om det nu inte är helt tydligt vad jag har fotat så är det en kruka gjord av reklamblad. Nu kan man då fråga sig varför jag ägnat tid åt att skapa krukor. I vanlig ordning så finns det faktiskt en tanke bakom det nämligen att när fröna jag har sått blivit sticklingar så vill de ha egna krukor. Att då plantera/sätta sticklingarna i krukor som det sedan bara är att gräva ner är smidigare än att sätta sticklingarna i plastkrukor och sedan behöva flytta dem från krukorna. Och om jag inte lever när det är dags för det så vill jag tro att det är större chans att sambon tar itu med det när det är dags att flytta sticklingar och sedan plantera ut dem

Kommentarer

  1. Jag kommer nog att köpa pappkrukor för jag är lat. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lat men känner inte att jag har råd att köpa pappkrukor

      Radera
  2. Smart! Men jag hoppas att du lever så du får njuta av de fina blommorna själv.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den