Skippar rubrik


En bok som jag har funderat på att läsa under en lång tid är Slutstation rättspsyk och igår började jag läsa. Att jag inte läst den tidigare beror helt enkelt på att jag anade att den skulle kunna få mig att tänka på negativa händelser jag själv upplevt och ibland är man inte mogen för det. Jag läste ut boken på fm och jag gjorde helt klart som väntade några år med att läsa den. Bitvis är det en bok som jag gissar att de flesta som vårdats inom psykiatrin kan känna igen sig i även om man ej suttit på rättspsyk. Boken gör det så tydligt hur bisarrt det är att unga kvinnor låses in med kriminella och i många fall enbart straffas för att de mår dåligt. Jag skulle önska att många som jobbar inom psyk skulle läsa den så att de kanske skulle få en större förståelse för hur deras agerande kan påverka patienter

Kommentarer

  1. Det är en hemsk bok. Jag låg inne på psyk med den sista personen det står om i boken. Karin. Det var på avd 37 i Linköping. Ren misäravdelning. Finns inte ord.
    Avdelningen 93 i Säter har jag varit på o även 90. 93 var väl ganska bra men har ju bara den extremt hemska 37:an att jämföra med. Fy fan för att vara inlagd!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den