183 kr

Vaknade strax innan fem på grund av en underlig dröm. Drömde att jag precis hade fått en utbetalning och när mina räkningar var betalda hade jag bara 183kr kvar på mitt konto. Det gjorde att jag inte kunde betala min del av kostnaderna för mat/hus men jag visste inte hur jag skulle berätta det för min sambo. Och då vaknade jag. Väldigt udda att drömma något sådant.
Irriterande nog var det även ett par minus i morse så nu har säkert de små blomplantorna som jag planterade ut igår dött. Blir spännande att se vad mer den här dagen har att bjuda mig på...

Kommentarer

  1. När man har problem med ekonomin drömmer man (jag) ibland om sådant som du beskriver, jag drömmer att jag inte betalat hyran eller bara får typ 2000:- av FK och ringer dem och de rycker på axlarna och säger "ja men nu blev det så". Senast drömde jag en variant, min syster hade fått sitt bankkonto kapat och någon hade dragit/tagit ut småsummor upprepade gånger. Skumt men egentligen inte konstigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns lite onödigt att dra med sig ekonomiska problem i sömnen=) Tycker allt att man kunde få drömma något trevligare.

      Radera
    2. Ja verkligen, visst är det så att drömmar är det undermedvetnas sätt att bearbeta saker men jag tycker att den kunde göra det i smyg.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den