Efter ca 4 timmars sömn

som inte ens var bra sömn för jag hade en massa obehagliga drömmar så är jag inte pigg alls. Förutspår att jag inte kommer att göra mycket idag. En av drömmarna var bara obehaglig. Drömde att jag av någon anledning var inlåst på psyket men inte här i dalarna. Jag satt i en stol och läste något och plötslig tog en annan patient tag i mig bakifrån och höll fast mig. När jag skrek på hjälp kom någon i personalen och sa bara att den patienten hälsar så och jag skulle inte bry mig. Patienten höll då fortfarande fast mig och jag fick mer och mer panik för den var starkare än mig. Fattar inte alls vad jag ska drömma sådant för. Knepiga patienter som försöker hålla fast en och andra patienter som provocerar har jag upplevt men jag känner inte att det påverkar mig

Kommentarer

  1. Det är det där med drömmar igen - ibland är det helt värdelöst när hjärnan drar upp saker man verkligen inte varken vill eller behöver återuppleva. Din dröm låter hemst obehaglig. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit med om någon patient som gjort något sådant. Kan bara tänka mig hur förbannad jag skulle bli. Däremot har jag varit med om en patient som försökte hålla fast mig när jag satt för att kunna ta min cigg, det gick inte så bra för honom kan jag säga. Blev riktigt förbannad så han knuffade jag in i en vägg och skyfflade ut honom ur rökrummet

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den