Nä jag borde kanske röra mig

Fastnade i soffan efter att ha grävt i trädgården och tagit en promenad. Än har jag inte lyckats träna hundarna att laga mat så jag borde lyfta på häcken och ta mig till köket. Idag blir det inte något roligt eller direkt nyttigt. Jag ska roa mig med att göra en ugnspannkaka, bra mat när jag inte orkar göra något vettigt. Nu byter jag ut en del av vetemjölet mot grahamsmjöl eller rågsikt så lite nyttigare blir det. I kylen står det turkisk yoghurt så lite av mjölken byter jag ut mot det och då blir det mer mättande. Kan ju alltid försöka lura mig själv att den inte är så onyttig då.

Kommentarer

  1. Åh, pannkaka! Jag och pappa pratade om det i söndags, att det är en av de maträtter jag saknar absolut mest sedan diabetesdiagnosen. Så himla gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det hundarna som blir gladast för pannkaka. Perfekt som belöning för det är högt värderat

      Radera
    2. Min Oliver fick alltid den första pannkakan när mamma stekte när jag bodde hemma, det kunde jag ju sedan inte sluta med när vi flyttade hemifrån. Uzie fick istället någon av dem som blev över när jag ätit färdigt. Mycket glada hundar!

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den